KISAH Legenda dari Tanah Malaysia, Hantu Pengantin

- 25 November 2021, 18:07 WIB
Ilustrasi Hantu Pengantin.
Ilustrasi Hantu Pengantin. /Instagram @legendarystorytellermalaysia/

PRIANGANTIMURNEWS- Kisah ini berlaku semasa saya berumur 10 tahun pada tahun 2003. Walaupun kejadian ini sudah lama berlalu tetapi wajah 'benda' itu masih tidak dapat saya lupakan. Kisah ini bermula dengan satu permainan.

Permainan kegemaran kami ialah main sembunyi-sembunyi dan saya masih ingat lagi peristiwa menyeramkan semasa kami bermain sembunyi-sembuyi pada waktu malam dalam jam 10, pada tahun 2003 masih jarang berlaku kes penculikan dan jenayah melibatkan kanak-kanak jadi pada tahun itu kami masih bebas bermain pada waktu malam.

Sepupu saya sedang kira untuk siap sedia mencari kami, dan kami ketika itu lari untuk menyembunyikan diri masing-masing.

Baca Juga: Oknum Kades di Bogor Diperiksa Saber Pungli Terkait Dugaan Pungli BPNT dan Bansos

"Saya berlari menuju ke tempat pembinaan terbengkalai di seberang jalan dan tiba saya disana, saya menyedari kawan saya mengikuti saya untuk bersembunyi bersama saya."

Bila sepupu saya habis mengira dan semakin menghampiri ke tempat persembunyian kami, kawan saya mengajak saya pergi ke blok sebelah lain untuk menyelamatkan diri daripada dijumpai oleh sepupu saya.

Kami berdua pun berlari menuju ke blok sebelahan dan kami terus memasuki ke dalam blok yang sudah usang itu. Semasa kami sedang mencari tempat persembunyian, kami terdengar suara esakan tangisan tetapi bunyi tangisan itu perlahan seperti jauh dari kami.

Baca Juga: Dikira Mau Minta-Minta, Ternyata Seorang Nenek Mau Jual Ini

Kami terasa seram dengan bunyi tangisan itu seperti mendayu-dayu yang menyedihkan. Kami berdua ingin berpatah balik keluar dari blok itu, apabila kami mendekati jalan keluar, kami berdua ternampak seorang wanita berpakaian pengantin bergaun putih dari jarak 10 meter dari kami.

Halaman:

Editor: Agus Kusnadi

Sumber: Instagram @legendarystorytellermalaysia


Tags

Artikel Pilihan

Terkait

Terkini

Terpopuler

Kabar Daerah