Malaysia Dapat Kuota Berangkat Haji Sebanyak 263 Orang Jemaah

- 15 Juli 2021, 09:09 WIB
Perdana Menteri  Malaysia Zulkifli Mohamad Al-bakri dan Raja Salman Abdul Aziz dan kerajaan Arab Saudi.
Perdana Menteri Malaysia Zulkifli Mohamad Al-bakri dan Raja Salman Abdul Aziz dan kerajaan Arab Saudi. /Instagram @drzulkifli.albakri/

PRIANGANTIMURNEWS- Berkat hubungan diplomasi antara Perdana Menteri Malaysia Zulkifli Mohamad Al-bakri dan Raja Salman Abdul Aziz dan kerajaan Arab Saudi.

Raja Salman Abdul Aziz memberikan kuota jemaah haji kepada Perdana Menteri Malaysia Zulkifli sebanyak 263 jemaah

"Malaysia kini mendapat kuota keberangkatan haji 1442 Hijriah sebanyak 263 jemaah dari raja Salaman Abdul Aziz," dikutip priangantimurnews.com dari Instagram @drzulkifli.albakri Kamis 15 Juli 2021.

263 orang bakal jemaah haji warga negara Malaysia akan diberangkatkan pada tahun ini oleh Perdana Menteri Malaysia Zulkifli.

Baca Juga: Link Live Streaming Ikatan Cinta 15 Juli 2021, Andin Palsukan Akte Nindy Agar Reyna Tidak Direbut Nino

"Menjunjung kasih yang mulia raja Salman Abdul Aziz dan kerajaan Arab Saudi atas kelulusan permohonan 263 orang bakal jemaah haji Malaysia di Arab Saudi bagi muslim haji 1442 H,"kata, Zulkifli.

Kata, Zulkifli alhamdulillah, menjunjung kasih Khadimul Haramain Al-Syarifain yang mulia Raja Salman bin Abdulaziz dan sekalung penghargaan kepada Kerajaan Arab Saudi atas kelulusan permohonan 263 orang bakal jemaah haji warganegara Malaysia di Arab Saudi menunaikan ibadah haji pada Musim Haji 1442H.

'Tanpa izin-nya, tanpa hubungan diplomatik yang amat erat antara Malaysia dan Arab Saudi, disamping peribadi jemaah haji Malaysia yang terkenal dengan sikap berdisiplin dan menunjukkan sikap yang terpuji," kata, Zulkifli.

Baca Juga: Andin Akan Palsukan Akte Kelahiran Reyna, Rendy dan Al Bongkar Desak Sumarno, Ikatan Cinta 15 Juli 2021

Halaman:

Editor: Agus Kusnadi

Sumber: Instagram @drzulkifli.albakri


Tags

Artikel Pilihan

Terkait

Terkini

Terpopuler

Kabar Daerah

x